REGULAMIN SESJI FOTOGRAFICZNYCH
Drodzy Klienci!
W dzisiejszym, zabieganym, świecie czas ma bardzo duże znaczenie – dla mnie jako fotografa i dla Ciebie – mojego Klienta. Z tego powodu cieszę się niezmiernie, że postanowiliście skorzystać z moich usług fotograficznych. Równocześnie zależy mi na naszej udanej współpracy i usprawnieniu wzajemnego kontaktu. Dlatego poniżej przekazuję Wam garść istotnych informacji w formie kompendium.
Poniższy regulamin ma na celu usprawnienie kontaktu między fotografem (FotoLawe) – wykonującym usługę a Klientem– zamawiającym usługę w FotoLawe. Każdy Klient przed sesją otrzymuje ten regulamin i ma obowiązek zapoznania się z nim. Przystąpienie do sesji jest równoznaczne z akceptacją poniższych zasad.
§1
Najważniejsze informacje
- Każdy Klient przed sesją otrzymuje link do tego regulaminu. Decyzja o skorzystaniu z usług fotografa jest równoznaczna z akceptacją poniższego regulaminu.
 - Przed sesją Klient zapoznaje się z portfolio fotografa. Przystąpienie do sesji oznacza, że Klient akceptuje styl pracy fotografa i jego sposób obróbki zdjęć.
 - Po sesji fotograf dokonuje wstępnej selekcji i wysyła zdjęcia do wyboru ze znakiem wodnym na adres mailowy podany przez Klienta.
 - Czas oczekiwania na gotowe zdjęcia w formie elektronicznej od dnia wybrania zdjęć to 4 tygodnie przy czym jest to termin maksymalny, który, po wcześniejszych uzgodnieniach z fotografem może ulec zmianie (skróceniu lub wydłużeniu).
 - Czas na wybór zdjęć to max. 7 dni. Po tym czasie nie ma gwarancji, że zdjęcia zostaną oddane w ciągu 4 tygodni z uwagi na kumulujące się inne sesje i zobowiązania względem pozostałych Klientów.
 - Klient otrzymuje dokładnie taką ilość zdjęć, jaką ostatecznie zadeklarował/zakupił. Wybrane zdjęcia po selekcji poddawane są starannej autorskiej obróbce graficznej – wedle uznania fotografa. Fotograf dokonuje korekty zdjęć w zakresie cyfrowej ciemni (korekta ekspozycji, kolorów, kontrastu, konwersja do zdjęć czarno-białych, podstawowy retusz). Ingerencje w zakresie grafiki komputerowej (podmiana głów, usuwanie obiektów z kadru, otwieranie oczu, prasowanie ubrań itp.) stanowią usługi dodatkowo płatne i wymagają podpisania dodatkowej umowy na świadczenie usługi.
 - Fotograf zastrzega sobie prawo do wydłużenia terminu wywiązania się ze zlecenia w przypadku urlopu, choroby, intensywnego sezonu zdjęciowego (po wcześniejszych ustaleniach z Klientem).
 - Gotowe zdjęcia wysyłane są do Klienta przez portal mafelo lub inne portale do tego przystosowane i drukowane w postaci odbitek w formacie 15×23 cm jeśli takowe zostały zamówione.
 - Klient ma 3 dni na zgłoszenie poprawek od momentu wysłania zdjęć. Jeżeli do tego czasu poprawek nie zgłosi, uznaje się, że zdjęcia zostały zaakceptowane.
 - Fotograf przechowuje nie wybrane zdjęcia na dysku do czasu oddania gotowych zdjęć czyli realizacji zamówienia. W tym czasie Klient może dokupić dodatkowe zdjęcia. Po obróbce i oddaniu gotowego materiału, surowe zdjęcia są usuwane z dysku.
 - Po realizacji zamówienia obrobione zdjęcia są przechowywane u fotografa przez okres 3 miesięcy a po tym czasie są nieodwracalnie usuwane z dysku.
 - Wraz z przekazaniem zdjęć Klient uzyskuje prawo do ich wykorzystywania w celach niekomercyjnych, w tym do ich rozpowszechniania, drukowania lub powielania. Oznacza to, że bez ograniczeń może je udostępniać rodzinie i znajomym, kopiować i wywoływać.
 - Klient dostaje zdjęcia w pełnej rozdzielczości oraz zdjęcia pomniejszone do wykorzystania ich na social mediach typu FB, Instagram itp..
 - Wykorzystanie zdjęć do celów komercyjnych, takich jak reklamowanie, promowanie, działania marketingowe własnych usług i opakowania jakiegokolwiek produktu, sprzedaży itp. wymagają uprzedniej pisemnej zgody fotografa.
 - Fotograf zastrzega sobie prawo do ingerencji w zdjęcia przez Klienta. Fotograf oddaje zdjęcia Klientowi poddane obróbce wg swojego stylu a chęć ingerencji przez Klienta sprawia iż zdjęcie nie jest już odzwierciedleniem stylu pracy Fotografa. Każda ingerencja powinna być zgłoszona wcześniej fotografowi.
 - Istnieje możliwość wykupienia sesji w postaci bonu podarunkowego. Bon ma ważność 6 miesięcy od daty zakupu i w tym czasie należy wykonać sesję. Po tym czasie bon traci ważność. Bonu nie można wymienić na gotówkę, jak również nie można go zwrócić.
 
§2
Miejsce sesji
- Sesje zdjęciowe odbywają się na terenie Rzeszowa w plenerze lub w studio Fotografa.
 - Przy sesjach w innych wnętrzach wybranych przez Klienta, należy do ceny doliczyć opłatę wynajmu wybranego studia (w zależności od cennika w wybranym studio).
 - Dojazd fotografa w inne miejsce jest dodatkowo płatne (bezpłatne do 15 km od Rzeszowa).
 - Na sesję należy przygotować się zgodnie ze wskazówkami. Fotograf uprzedza, że na efekt końcowy zdjęć ma wpływ przygotowanie Klienta do sesji, humory modeli, ale też warunki pogodowe podczas sesji.
 - Na sesji zdjęcia robi tylko fotograf.
 - Fotograf zawsze na kilka dni przed sesją potwierdza datę i godzinę sesji. W przypadku braku reakcji do dnia poprzedzającego sesję, fotograf wysyła powiadomienie o anulowaniu terminu sesji.
 - Na sesje Klient przychodzi punktualnie. Jeśli wie, że się spóźni, powinien powiadomić fotografa telefoniczne lub sms. Akceptowalny czas spóźnienia na sesję to 15 min. Czas sesji skracany jest o czas spóźnienia.
 
§3
Przygotowanie do sesji
- Przygotowanie do sesji jest niezwykle ważne – od tego zależy jakość zdjęć. Fotograf nie ponosi odpowiedzialności za jakość końcowego dzieła wywołane zaniedbaniami przez Klienta.
 
§4
Odpowiedzialność za zdrowie i mienie
- Plener: Klient decydując się na sesję w plenerze musi być świadom, że plener to komary, muchy i inne owady tudzież zwierzęta. Zaleca się zaopatrzenie się w odpowiednie zabezpieczenia np. przed kleszczami, komarami czy wilkami. Zabezpieczenie te leżą po stronie Klienta. Klient nie może mieć pretensji do fotografa z powodu ugryzienia, poparzenia przez słońce, zabrudzenia czy zniszczenia ubrań. Poruszając się po terenach miejskich czy bezludnych obie strony zachowują zdrowy rozsądek i ogólnie przyjęte zasady bezpieczeństwa.
 - Studio: Klient decydujący się na sesję w studio musi zachować ostrożność. To miejsce, gdzie znajdują się takie przedmioty jak: tła, lampy, statywy, drobne dekoracje, kosmetyki etc. Klient jest odpowiedzialny za siebie i swoich towarzyszy (dzieci/zwierzęta/pozostali uczestnicy sesji) w tym wyrządzone przez niego krzywdy na własnym ciele. W przypadku dokonania uszkodzeń sprzętu to Klient ponosi koszty naprawy lub odkupienia go (o ile szkoda nastąpiła na skutek jego nieumyślnego działania).
 - Sesje z dzikimi zwierzętami: Klient musi zachować szczególną ostrożność podczas udziału w sesjach ze zwierzętami (domowymi i dzikimi). Klient nie może mieć pretensji do fotografa lub Organizatora z powodu ugryzienia, podrapania luz zniszczenia ubrań przez zwierzęta. Klient bierze udział w sesji dobrowolnie i bierze za to całą odpowiedzialność.
 
§5
Zgody i dane osobowe
- Klient musi wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych (imię i nazwisko, email, nr telefonu) w celu wykonania usługi.
 - W każdej chwili Klient może żądać ich usunięcia, co skutkuje zaprzestaniem usługi.
 - Biorąc udział w sesji, wyrażasz zgodę na publikację kilku ujęć w moich mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Youtube, Pintrest, strona www czy inne), publikacji w prasie czy materiałach reklamowych. Trafiłeś tutaj, ponieważ gdzieś już widziałeś moje zdjęcia w Internecie. Publikuję tylko najlepsze ujęcia. Jeżeli nie wyrażasz zgody na publikację, poinformuj mnie o tym przed sesją.
 
§6
Płatność
- Termin sesji zarezerwowany jest na 1 dzień. W celu potwierdzenia rezerwacji Klient musi wpłacić bezzwrotny zadatek w wysokości która jest podana w ofercie przesłanej elektronicznie.
 - W razie braku wpłaty, termin sesji zdjęciowej jest automatycznie anulowany.
 - W przypadku całkowitej rezygnacji z sesji lub nie odbycia się jej z winy Klienta wpłata za sesję nie podlega zwrotowi.
 - Kilka dni przed sesją, Klient dostaje informację (za pomocą sms lub Facebook) przypominającą o terminie i godzinie sesji.
 - Druga część płatności następuje w dniu sesji.
 - Istnieje możliwość wykupienia wszystkich zdjęć bez obróbki – koszt podany w wiadomości indywidualnej. Klient nie może nigdzie publikować fotografii nie poddanych obróbce graficznej. W przypadku interwencji własnej w obróbkę nie powinien oznaczać FotoLawe jako fotografa ponieważ takie działanie nie jest już pracą finalną fotografa.
 - Przesunięcie opłaconej rezerwacji terminu przez Klienta wiąże się z wyrównaniem kwoty za sesję (w sytuacji zmiany przez Fotografa cen i usług).
 - Fotograf może przesunąć dwa razy sesję bez konsekwencji. Fotograf zdaje sobie sprawę z wysiłku jaki na Kliencie spoczywa, by zorganizować urlop, opiekę dla dziecka, kosmetyczkę itd. zatem niezwykle rzadko przesuwa sesje.
 - Istnieje możliwość dokupienia dodatkowych obrobionych kadrów.
 
Moja praca jest również moją pasją.
Powyższe wytyczne podyktowane są chęcią przeżycia wspólnie cudownego czasu – bez niepotrzebnych nerwów, niedomówień czy zagubionego szacunku. Jesteście dla mnie ważni, dzięki Wam mogę się rozwijać i tworzyć historię na lata.